Erhverv

Jysk-chef i krisen: Vi kan ikke stoppe med at tage beslutninger i modvinden

Interview: Adm. direktør Jan Bøgh har af ejerne fået en klar opgave om at omstille alle led i detailkoncernen til en Jysk-model. Derfor investeres op mod 2 mia. kr. i nyt navn og sortiment for de 1.000 tyske butikker.

Adm. direktør Jan Bøgh har i 25 år været del af Jysk-koncernen. Foto: Joachim Ladefoged

Den danske detailgigant Jysk med koncernchef Jan Bøgh i spidsen sætter fart i en offensiv på det tyske marked. Det sker samtidig med, at pandemien raser og ved indgangen til året har tvangslukket en lang række af koncernens butikker rundtom i Europa.

Jysk har tæt ved 3.000 butikker i 51 lande. Som led i en plan om at ensarte detailkoncernen skal de knap 1.000 butikker i Tyskland, der nu drives under navnet Dänisches Bettenlager, omdannes. Det sker til efteråret, hvor der kommer til at stå Jysk på facaderne, samtidig med at sortimentet bliver mere skandinavisk...

Læs også