Erhverv

Jysk-chef i krisen: Vi kan ikke stoppe med at tage beslutninger i modvinden

Interview: Adm. direktør Jan Bøgh har af ejerne fået en klar opgave om at omstille alle led i detailkoncernen til en Jysk-model. Derfor investeres op mod 2 mia. kr. i nyt navn og sortiment for de 1.000 tyske butikker.

Adm. direktør Jan Bøgh har i 25 år været del af Jysk-koncernen. Foto: Joachim Ladefoged

Den danske detailgigant Jysk med koncernchef Jan Bøgh i spidsen sætter fart i en offensiv på det tyske marked. Det sker samtidig med, at pandemien raser og ved indgangen til året har tvangslukket en lang række af koncernens butikker rundtom i Europa.

Jysk har tæt ved 3.000 butikker i 51 lande. Som led i en plan om at ensarte detailkoncernen skal de knap 1.000 butikker i Tyskland, der nu drives under navnet Dänisches Bettenlager, omdannes. Det sker til efteråret, hvor der kommer til at stå Jysk på facaderne, samtidig med at sortimentet bliver mere skandinavisk...

BRANCHENYT
Læs også