Erhverv

Kendt serieiværksætter går i kødet på Just Eat

»Vi kommer med noget helt nyt til takeaway-markedet,« siger Thor Angelo, der har landet endnu en millioninvestering.

Artiklens øverste billede
Thor Angelo, direktør og stifter af Orderyoyo, har tidligere haft succes med at bygge en virksomhed op fra bunden.

Den danske iværksætter Thor Angelo tager nu kampen op med madportalen Just Eat, der sidder på størstedelen af markedet for takeaway herhjemme.

Sammen med sine partnere i virksomheden Orderyoyo har Thor Angelo netop modtaget en millioninvestering fra venturefonden Seed Capital, der også i foråret 2015 kastede en pose penge efter virksomheden.

Orderyoyo står bag et system, der tilbyder restauranter deres egen salgsplatform i form af en app og hjemmeside. Derudover leverer Orderyoyo en printer, som sørger for, at ordrerne lander direkte i køkkenet.

Idéen er, at restauranterne skal genvinde ejerskabet over deres kunder.

»85 pct. af alle takeaway-ordrer kommer fra stamkunder. Derfor er det helt hul i hovedet, at de ordrer skal gå via portaler som Just Eat, som snupper en stor bid af restauranternes omsætning. Den første henvisning må gerne være dyr, men ikke alle sammen,« siger Thor Angelo.

Han har tidligere haft succes som stifter af virksomheden Languagewire, der er blandt verdens største leverandører af oversættelse med over 100 ansatte og næsten 200 mio. kr. i årlig omsætning.

Vi kan se på tallene, at kunderne bruger Orderyoyo og er glade for løsningen. Teamet eksekverer fantastisk, og vi er derfor ikke bange for at investere igen.

Helle Uth, investment manager i Seed Capital.

Foreløbigt har Orderyoyo 450 danske restauranter som kunder. Den unge virksomhed er også gået i luften i Storbritannien, hvor Just Eat ligeledes er en kæmpe aktør.

»Vi kommer med noget helt nyt til takeaway-markedet. Og med en ny investering kan vi for alvor skrue op for blusset,« siger Thor Angelo, der vil have mindst 3.000 takeaway-steder i Danmark som kunder – og også ser muligheder hos traditionelle restauranter.

Som kunde hos Orderyoyo betaler man et månedligt gebyr på 1-5 pct. Just Eat tager 12 pct. af den omsætning, som restauranter generer via Just Eat.

Just Eat-direktør Carsten Boldt frygter ikke den nye konkurrent.

»Vi tilbyder også mini-sites til vores restauranter, som gør, at de f.eks. rangerer højere i Google-søgninger. Og på Just Eat sørger vi for både kundeservice og nogle steder levering,« siger Carsten Boldt.

»Vi har 15 års erfaring med markedsføring af online takeaway, hvilket også er årsagen til, at vi vokser med mere end 10 pct. – og årligt genererer mere end 800 mio. kr. i omsætning til vores 2.000 restauranter,« siger Just Eat-direktøren.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.