Erhverv

»Folk har tænkt, vi var tossede« - men nu samarbejder Lars Damtoft og hans team med en af de helt store drenge

En lille dansk virksomhed har fået vind i sejlene med millioninvestering og samarbejde med verdensomspændende amerikansk virksomhed.

Artiklens øverste billede
De tre stiftere af SimplySo. Fra venstre Mads Nikolaj Bessing, Lars Damtoft og Thomas Bomann.

For bare et år siden, var hverdagen ikke helt let i den nystartede danske virksomhed SimplySo.

Dengang var det nemlig ikke nemt for de tre stiftere af softwarevirksomheden at overbevise andre om, at de havde fat i den lange ende med deres produkt – software der gør det nemmere at "bruge skyen" til at dele indhold fra Microsofts Office365.

Men Mads Nikolaj Bessing, Thomas Bomann og Lars Damtoft holdt fast og arbejdede videre. Og nu begynder belønningen for vedholdenheden at komme.

Når vi står med denne her aftale nu, så viser det, at vi ikke har taget helt fejl. Det er den rigtige vej at gå.

Lars Damtoft, direktør i SimplySo.

Virksomheden har således lige sikret sig investeringer udefra for i alt 15 mio. kr., og ved indgangen til weekenden underskrev de en samarbejdsaftale med Fortune500 virksomheden Arrow. En aftale der giver virksomheden adgang til et verdensomspændende forhandlernetværk for Windows-løsninger.

»Det betyder rigtigt meget. Det er et stort gennembrud for os. Selvom vi kommer til at starte ud på det nordiske marked, så kan Arrow jo udbrede det til hele verden,« siger Lars Damtoft, direktør og medstifter af SimplySo, om aftalen med den amerikanske gigant, som i 2014 omsatte for over 150 mia. kr.

Den nye aftale lander som ekstra ballast for den unge virksomhed, der blandt andet har mødt megen skepsis fordi den løsning, de nu vil masseproducere, normalt bliver skræddersyet til enkelte virksomheder af konsulenter – en rolle Lars Damtoft også selv har haft.

»Folk har tænkt, vi var lidt tossede, fordi markedet er konsulentdrevet. De forstod ikke, at vi hellere ville lave et standardiseret produkt. Derfor har det også været lidt op ad bakke at overbevise både investorer og andre om ideen. Så når vi står med denne her aftale nu, så viser det, at vi ikke har taget helt fejl. Det er den rigtige vej at gå,« siger Lars Damtoft.

Baseret på den nye aftale med Arrow har SimplySo nu en forventning om at få en tilgang på 20.000 kunder i år - før aftalen var målet 5.000.

På længere sigt rækker ambitionerne dog et par afgørende cifre længere op i antallet af kunder.

»Potentialet er gigantisk, for der er en tilgang på 1 mio. brugere om måneden Office365 på verdensplan. Så ambitionerne er store, men vi er også de første, der gør dette her,« siger Lars Damtoft.

Finans Briefing giver dig hver dag alle de mest interessante nyheder, eksklusivt udvalgt af vore redaktører og leveret til din indbakke. Tilmeld dig her og styrk overblikket.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.