Erhverv

Kasserede kaffeblade sikrede titlen som Danmark mest kreative iværksætter

AM Breweries vandt mandag Creative Business Cup Danmark 2017.

Artiklens øverste billede
De to herrer Anders Boserup Lauritsen (th.) og Magnus Harrison vandt mandag konkurrencen Creative Business Cup. Foto: Pressefoto

Med en energidrik baseret på kaffeblade, som normalt kasseres, sikrede de to amagerkanere Anders Boserup Lauritsen og Magnus Harrison sig mandag titlen som Danmarks mest kreative iværksætter 2017.

De to herrer driver virksomheden AM Breweries, som var blandt de fem finalister i Creative Business Cup Danmark, der i alt havde 20 deltagere.

Konkurrencen var den danske afdeling, og til november skal AM Breweries konkurrere i Creative Business Cup Global, hvor deltagere fra flere end 45 lande dyster om have den bedste idé. Et arrangement, der finder sted i København den 17.-18. november i år.

De fem finalister brugte en dag på at pitche deres idéer for en jury, som blandt andre bestod af Sten Peters, partner i Deloitte, og Karina Rothoff Brix fra Copenhagen School of Entrepreneurship, der er en del af CBS.

Juryen valgte AM Breweries som sejrherrer med følgende begrundelse:

»Holdet har opdaget de fantastiske nærende kaffe-blade, som normalt er et spild-produkt, og AM Breweries bliver de første på markedet, som forvandler dette spild-produkt til en lækker softdrink. Juryen tror på, at holdet er i stand til at gøre denne idé til et virkeligt spændende produkt, på et marked med enormt potentiale.«

Tidligere har eksempelvis den succesfulde Grød-stifter Lasse Skjønning Andersen vundet Creative Business Cup Danmark, og Magnus Harrison håber, at sejren kan give AM Breweries et solidt rygstød.

»Det var stort at præsentere idéen og forretningen for første gang. Det er jo egentlig en lidt skør idé vi har gået med længe, så det har været fedt at opleve, at folk med mere erfaring end os også kan se den gode idé,« siger Magnus Harrison, der egentlig er uddannet sociolog.

Han glæder sig til at komme i gang med det mentorforløb hos Deloitte, som er en af præmierne i konkurrencen. Med sejren følger også 50.000 kr. foruden pladsen i finalen Creative Business Cup Global, som er næste mål for bryggeriet.

AM Breweries løb med sejren foran idéer under navnene; Hop, Warm, KitchenCollective og FeedsFloor.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.