Tech

Apple-kunder raser over fejl på ny iPhone

Først så iPhone X-salget sløjt ud for Apple, så meddelte topchef, at den har overgået forventningerne, og nu er har brugerne opdaget en fejl på Apples nye topmodel.

Flere brugere har luftet deres utilfredshed omkring Apples nyeste topmodel, iPhone X. Foto: Gregory Varnum/Wikimedia Commons.

Flere Apple kunder lufter nu deres utilfredshed med smartphonen. Det skriver Financial Times.

En fejl gør det nemlig ifølge mange brugere svært at nå at besvare et opkald, da skærmen først lyser op 6-10 sekunder efter telefonen er begyndt at ringe. På Apples kundeserviceforum kan man således også læse, at en bruger skriver, at problemet kan løses ved at slukke telefonen og tænde den igen. Men løsningen er tidsbegrænset i sin holdbarhed, da fejlen skulle dukke op igen efter 15-20 opkald.

Fejlen har angiveligt ramt brugere med forskellige versioner af styresystemet, da både telefoner med Ios 11, Ios 11.2 og Ios 11.2.5 er blevet ramt.

Det har været et broget forløb, Apple har været igennem siden lanceringen af stortsatsningen iPhone X. Sidst i januar meldte den japanske avis Nikkeis, at Apple planlagde en halvering af produktionen af modellen i årets tre måneder grundet dens høje salgspris (i Danmark koster den billigste model knap 9.000 kr.). Samtidig var der forlydender om, at salget af iPhones over julen var dårligere end forventet i Europa, USA og Kina, hvor "kun" 77,3 mio. smartphones blev solgt, hvilket svarer på et faldt på 1 pct. sammenlignet med sidste års knap 78,3 mio. modeller. Til gengæld steg omsætningen i iPhone-salget med 13 pct. sammenligner med første kvartal sidste år til 61,576 mia. dollars.

Men ifølge Apple-topchef Tim Cook har iPhone X klaret sig godt.

»iPhone X overgik vores forventninger, og den har været vores mest solgte iPhone hver uge siden den blev lanceret i november,« udtalte Tim Cook i en kommentar i forbindelse med regnskabet.

Ifølge CNBC er Apple opmærksom på fejlen og forsøger at rette den.

Læs også