Erhverv

Flyselskab har refunderet billetter for over 7 mia. kr.

Qatar Airways har udbetalt et stort milliardbeløb til kunder, der har ændret rejseplaner i forbindelse med coronakrisen.

Artiklens øverste billede
36 pct. af kunderne hos Qatar Airways har valgt en anden løsning for flybilletterne end at få dem refunderet. Arkivfoto

Siden marts har det mellemøstlige flyselskab Qatar Airways udbetalt 7,5 mia. kr. i refunderinger til sine kunder som følge af coronakrisen, der satte en brat stopper for flytrafik verden over og fortsat præger store dele af luftfarten.

Det skriver branchemediet Check-In.

Ifølge mediet er det milliardstore beløb delt ud på knap 600.000 passagerer, som har haft behov for at ændre rejseplaner i forbindelse med coronapandemien, der tvang flyselskaber til at blive på jorden.

»Hvad passagererne ønsker og fortjener er fleksibilitet og pålidelighed, og vi håber, at de i Qatar Airways finder et flyselskab, de kan stole på. Det beløb, vi har udbetalt i refunderinger, har utvivlsomt haft indflydelse på vores bundlinje, men det er vores pligt at gøre det rigtige for vores kunder og handelspartnere, og som flyselskab er vi stærke nok til at afbøde virkningen af dette,« siger koncernchef i Qatar Airways, Akbar Al Baker, ifølge Check-In.

I alt har Qatar Airways behandlet 96 pct. af de kundehenvendelser, som det har fået siden marts.

Da krisen var på sit højeste fik flyselskabet ifølge Check-In op til 10.000 kundehenvendelser om dagen.

I forbindelse med krisen har flyselskabet introduceret en mere fleksibel bookingpolitik, der gør det muligt for kunderne nemmere ændre rejsedato eller destination.

36 pct. af kunderne hos Qatar Airways har valgt en anden løsning for flybilletterne end at få dem refunderet.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.