Erhverv

Burger King får ros for retro make-over

Burger King har fået ny identitet i rebrandingen, der omfatter alt fra logo til uniformer.

Artiklens øverste billede
Burger King har rebrandet sig selv og iført sig et mere retro look, som får ros fra en grafisk designer. Foto: Burger King.

Den globale burgerkæde Burger King er blevet pakket ind i nyt design. Det er første gang i 20 år, at kæden har skiftet sin visuelle identitet, og det nye image har et særligt retro udtryk, som Thomas Røder, der er grafisk designer, roser.

»Jeg hæfter mig ved, at det er enormt godt udført. Jeg kan ikke nævne en identitet for en lige så kendt virksomhed, som har fået et rebrand, der har været så godt udført som det her,« siger han til Journalisten.

Den nye stil skal pryde alt fra kædens logo, de ansattes uniformer og emballagen til restaurantens indretning.

Det gamle logo havde en skinnende gul burgerbolle med en blå halvcirkel omkring, hvor det nye logo står mere simpelt med sine runde former og et motiv med en varm orangefarvet bolle med teksten "burger king" i midten.

Billedet viser Burger Kings logo fra 1999 til i dag, hvor hele kædens design er blevet rebrandet til et mere retro look. Arkivfoto: Benoit Tessier.

Det nye logo minder mere om kædens forrige logo fra 1994-1999. Overbollen er blevet en anelse større og bogstaverne en smule rundere. Men ellers ligner de to logo'er hinanden til forveksling.

Selv skriver Burger King, at det resultatet er »et nyt look, der repræsenterer fremtiden, men udspringer af kædens historiske arv, og hvad gæsterne forventer og elsker ved Burger King«.

Daniel Schröder, der er marketingchef i Burger King Danmark, skriver i en pressemeddelelse, at kæden har fokus på gode råvarer, og at det nye look er et mere tidssvarende billede af Burger King.

»Den nye visuelle identitet viser, at vi vil tilbage til kernen af, hvad Burger King er. Der er fuld fokus på forkælelse, gode råvarer og velsmagende mad. Det viser et mere tidssvarende billede af Burger King, hvor vores gæster mærker, at vi bevæger os mod en højere kvalitet og renere råvarer – både når de kommer i restauranterne, og når de bestiller maden hjem til sig,« siger Daniel Schröder, marketingchef i Burger King Danmark.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver abonnement

Med et abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læselisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.

Du kan ikke logge ind

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, men vi har sørget for, at du har adgang til alt vores indhold, imens vi arbejder på sagen. Forsøg at logge ind igen senere. Vi beklager ulejligheden.

Du kan ikke logge ud

Vi har i øjeblikket problemer med vores loginsystem, og derfor kan vi ikke logge dig ud. Forsøg igen senere. Vi beklager ulejligheden.