Erhverv

Jan Lehrmann sikrede sig 12 pct. af aarhusiansk tøjkomet i ”Løvens Hule”

Serie-iværksætter og investor Jan Dal Lehrmann og har lagt en million for at blive en del af A-View.

Jan Dal Lehrmann kunne i seneste afsnit af Løvens Hule forlade programmet med 12 procent af A-View, som Jakob Bording Andersen har stiftet. I midten ses marketingansvarlig Sarah Kolster Josephsen. Foto: Lange PR.

Jan Dal Lehrmann kunne i seneste afsnit af DR-tv-programmet ”Løvens Hule” forlade programmet med 12 procent af tøjbrandet A-View, som Jakob Bording Andersen har stiftet.

Det skete med en investering i virksomheden på i alt 1 million kroner.

Bag om "Løvens Hule"
  • Omkring 175 til 200 håbefulde iværksættere ansøgte i sjette sæson af ”Løvens Hule” om at få lov til at pitche foran tv-investorerne

  • Mellem 65 til 70 virksomheder er i hver sæson med under optagelserne til programmet

  • Samlet endte omkring 20 virksomheder med et ’håndslag’ i studiet i den seneste sæson

  • Efter optagelserne går de virksomheder, som har landet en aftale under optagelserne, i såkaldt due diligence med investorerne

  • Due diligence betyder kort fortalt, at iværksættere og investorerne mødes for at undersøge grundlaget for virksomheden nærmere, inden en eventuel kontrakt underskrives

  • Omkring en fjerdedel af de investeringsaftaler, som bliver givet under optagelserne til programmet, ender med at falde til jorden i den efterfølgende due diligence

Stifteren Jakob Bording Andersen har på to år skabt tøjbrandet A-View med 17 millioner i omsætning, og den udvikling kunne Jan Dal Lehrmann tilsyneladende ikke sidde overhørig.

Målsætningen med hans investering i virksomheden er nu at sætte endnu mere fart under salget i Danmark og ikke mindst i udlandet.

”Jakob Bording Andersen har med en årelang erfaring fra modeindustrien bevist, at han kender gamet og er en særdeles dygtig købmand. Det er på bare to år blevet en rigtig god forretning, og jeg føler mig overbevist om, at vi kun lige har set begyndelsen på et nyt internationalt væksteventyr. Den rejse vil jeg gerne være med på, og derfor ser jeg frem til at byde ind med alle de kompetencer, jeg har samlet omkring e-commerce og international skalering,” siger Jan Dal Lehrmann, Lehrmann Ventures, i en pressemeddelelse.

A-Views kollektioner sælges både online og engros til forskellige tøjbutikker herhjemme og via agenter i Tyskland, Norge, Sverige, Holland, Belgien og Polen, og drømmen er at skabe det næste store danske modebrand.

Jan Lehrmann, der bestyrelsesformand i butikskæden Normal, medstifter af Bilbasen og tidligere adm. direktør i Benjamin Media, er den eneste, der de seneste sæsoner af ”Løvens Hule” alene har investeret egne midler.

Hans ”Løvens Hule”-investeringer er placeret i selskabet Lehrmann Ventures, hvor han har to fuldtidsansatte. Det er investeringsansvarlig Martin Laursen og finansdirektør Carina Lüth Vienberg.

BRANCHENYT
Læs også