Erhverv

"Løvens Hule"-firma er klar med sit første millionoverskud

Virksomheden Decofarver.dk har tredoblet sin bundlinje og omsat for millioner. Nu er selskabet klar til at udvide i Norden.

Artiklens øverste billede
Decofarver.dk har eksisteret siden 2013 og sælger maling og malerudstyr gennem egen webshop. PR-foto

Timingen kunne ikke være meget bedre.

Coronakrisen havde lukket det meste af landet, danskerne var sendt hjem og virksomheden Decofarver.dk havde sikret sig en investering i det populære DR-program ”Løvens Hule”. Derfor siger det nærmest også sig selv, at selskabet nu kan løfte sløret for et årsregnskab med vækst på både top- og bundlinje.

»2020 har været et fuldstændig vanvittigt år for os. Vi blev væltet bagover af ordrer og har fortsat fuld gang i virksomheden,« siger Brian Dennis Jensen, der sammen med Jesper Laursen stiftede webshoppen Decofarver.dk i 2013.

Barndomsvennerne Jesper Laursen og Brian Dennis Jensen står bag Decofarver.dk. PR-foto

Siden har de farveglade barndomsvenner fra Fyn kæmpet for at vænne danskerne til at handle maling online. En udvikling, der ifølge stifterne for alvor fik ben at gå på i takt med coronakrisens indtog og derfor også præger regnskabet for 2020.

Her fremgår det, at Decofarver.dk sidste år tredoblede sit overskud, som derved landede på 1,6 mio. kr., samtidig med at selskabet sikrede sig en omsætning på 35 mio. kr.

»Vi har foretaget massive investeringer og er klar til yderligere vækst. Vi forventer bestemt at fordoble bundlinjen i 2021 og er klar til at indtage markeder udenfor Danmark. Vores webshop er allerede oversat til svensk, hvor vi forventer at kunne åbne omkring fjerde kvartal i år,« siger Brian Dennis Jensen.

Herefter er planen at udvide konceptet til den resterende del af Norden.

Derfor har Decofarver.dk også øget antallet af medarbejdere fra fem til 32 ansatte det seneste år og investeret i et nyt lager på 1.800 kvm. Det skal sikre, at selskabet er klar til den vækst, som Brian Dennis Jensen og Jesper Laursen forudser de kommende år.

I den forbindelse understreger stifterne, at udvidelsen til Norden er nødvendig for at fastholde væksten og høste resultaterne af det partnerskab, som Decofarver.dk i slutningen af efteråret 2020 indgik med Jacob Risgaard, Jan Lehrmann og Mia Wagner efter deltagelsen i ”Løvens Hule.”

»Investorerne har været med til at strømline vores processer og sikre os et bedre købmandskab. Virksomheden er boostet og langt foran tidsplanen. Decofarver.dk kan blive rigtigt stort, og lige nu ser jeg ingen grænser for, hvor langt vi kan tage det, hvis vi gør det på den rigtige måde,« siger Brian Dennis Jensen.

Også Jacob Risgaard er begejstret over virksomhedens udvikling det seneste år.

»Vi var ikke et sekund i tvivl om, at Decofarver.dk ville blive en god investering. Virksomheden bliver bare ved med at blive stærkere og kommer ud med et flot resultat. Samtidig har vi nu har vi fået fintunet maskinen, så vi er klar til endnu mere vækst,« siger han.

Decofarver.dk fik i ”Løvens Hule” en investering på 2,7 mio. kr. for 30 pct. af virksomheden.

På daværende tidspunkt var det den næststørste investering nogensinde i programmet.

Top job

Forsiden lige nu

Anbefalet til dig

Giv adgang til en ven

Hver måned kan du give adgang til 5 låste artikler.
Du har givet 0 ud af 0 låste artikler.

Giv artiklen via:

Modtageren kan frit læse artiklen uden at logge ind.

Du kan ikke give flere artikler

Næste kalendermåned kan du give adgang til 5 nye artikler.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke gives videre grundet en teknisk fejl.

Ingen internetforbindelse

Artiklen kunne ikke gives videre grundet manglende internetforbindelse.

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du give adgang til 5 låste artikler om måneden.

ALLEREDE ABONNENT?  LOG IND

Denne funktion kræver Digital+

Med et Digital+ abonnement kan du lave din egen læseliste og læse artiklerne, når det passer dig.

Teknisk fejl

Artiklen kunne ikke tilføjes til læstelisten, grundet en teknisk fejl.

Forsøg igen senere.

Del artiklen
Relevant for andre?
Del artiklen på sociale medier.