A360 Media investerer millioner i danske Christopher Cloos
Den danske brillevirksomhed Christopher Cloos har netop landet en »anderledes type investering« på 85 mio. kr. fra det store amerikanske mediehus a360 Media.
Det går fremad for den unge danske brillevirksomhed Christopher Cloos.
De glædelige nyheder kommer nærmest slavisk måned for måned - og marts i år er ikke nogen undtagelse.
Virksomheden har netop landet en aftale med det amerikanske mediehus a360 Media, der bl.a. står bag magasiner som US Weekly, Star Magazine og Mens Journal.
Mediehuset køber 9 pct. af Christopher Cloos for 85 mio. kr. i det, virksomheden selv beskriver som en »anderledes type investering.«
Kort fortalt kommer investeringen i form af en marketingpulje, som Christopher Cloos kan bruge i a360 Medias mange publikationer.
»I stedet for at rejse kapital, som vi alligevel ville bruge på markedsføring, så gav det god mening for os bare at rejse markedsføring direkte. Det har givet os et langt større marketingbudget, end vi har haft før,« fortæller Julius Langkilde, der er adm. direktør i brillevirksomheden.
Investeringen betyder desuden, at selskabet nu værdiansættes til ca. 147 mio. kr.
Investeringen er landet få måneder efter, at Christopher Cloos fik en kapitalindsprøjtning på 6,2 mio. kr. fra bl.a. den amerikanske investorgruppe Feenix Venture Partners.
Derudover har den danske virksomhed sidenhen fået både 3Shape-milliardæren Tais Clausen og den svenske topmodel Elsa Hosk ind som medejer.
Sidstnævnte er desuden ambassadør for den efterhånden stjernespækkede brillevirksomhed sammen med den amerikanske fodboldstjerne Tom Brady, som fik salget til at stige med 1.600 pct. på bare én nat, da virksomheden lancerede sit samarbejde.
Og det er ikke helt tilfældigt, at det netop er amerikanske investorer, medier og kendisser, Christopher Cloos har indgået aftaler med.
»Vi er på en rejse, hvor vi skal ud og beklæde en million ansigter verden over. I Danmark er det svært at beklæde 20 pct. af befolkningen, så vi sigter selvfølgelig ud over landets grænser« fortæller Julius Langkilde.
Virksomheden forventer, at aftalen med a360 Media vil gøre, at man bl.a. når de budgetter, man har lagt for året. Og så forventer Julius Langkilde desuden, at den nye investering vil resultere i Christopher Cloos’ første profitable regnskabsår nogensinde
Selskabet, der blev stiftet af Julius Langkilde i 2016, har ellers samlet set haft et underskud på ca. 11. mio. kr. de seneste tre år.