Svensk mediekoncern opkøber resten af dansk ejendomsmedie
Den svenske mediekoncern Bonnier News opkøber resten af medieselskabet Estate Media, som laver nyheder henvendt til ejendomsbranchen. Bonnier ejede i forvejen 66,5 pct. af selskabet.
Svenske Bonnier News, som er Nordens største mediekoncern, har opkøbt hele ejendomsmediet Estate Media. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse fredag.
Koncernen opkøbte for halvandet år siden det norske selskab Estate Media, som ejede 66,5 pct. af det danske selskab af samme navn. Nu køber Bonnier så de resterende 33,5 pct. af den danske virksomhed, så de ejer hele selskabet. Det er stifter af Estate Media i Danmark, Kamilla Sevel, der har solgt sin ejerandel af selskabet. Pressemeddelelsen beretter imidlertid ikke noget om prisen af opkøbet.
»Det har været en vild udvikling, fra jeg startede Estate Media i Danmark i 2008, til nu. Både i ejendomsbranchen og for os som selskab. Vi skabte firmaet hjemme ved køkkenbordet med målet om at skabe produkter med højere kvalitet. Og det mål må man sige er blevet indfriet. Det sidste halvandet år har vi arbejdet med at lyne stærke positioner i de tre lande sammen og med én ejer kan vi sætte yderligere turbo på den udvikling,« siger Kamilla Sevel i pressemeddelelsen. Hun fortsætter som chefredaktør for de redaktionelle platforme i Danmark.
Efter opkøbet ejer Bonnier nu ejendomsmedier i både Danmark, Norge og Sverige, som nu også bliver slået sammen til ét samlet forretningsområde under navnet Estate Media Group. Ifølge pressemeddelelsen skal Estate Media Group nu også henvende sig til en målgruppe, som beskæftiger sig med ejendomsbranchen på tværs af de nordiske grænser.
»Med ejerskabet af hele Estate Media i Norge og Danmark kan vi i endnu højere grad udvikle os sammen og tilbyde øget bredde til vores nordiske kunder, når det gælder journalistik, konferencer, events, nye medier og udvikling af digitale produkter,« siger adm. direktør i Estate Media Group/Bonnier News, Peter Lingmerth, i pressemeddelelsen.